jūras kravu pārvadājumi

Ne velti par vienu no iecienītākajiem kravu piegādes un transportēšanas veidiem tiek uzskatīti tieši jūras kravu pārvadājumi. SIA “RITLOGISTIKA” nodrošina profesionālus un efektīvus risinājumus visa veida jūras kravu pārvadājumiem, kuriem jau ilgstoši uzticas mūsu vietējie un starptautiskie klienti no dažādu nozaru uzņēmumiem. Galvenokārt SIA “RITLOGISTIKA” nodrošina konteinera tipa jūras kravu pārvadājumus un veic kravu piegādes “no durvīm līdz durvīm” populārākajos virzienos Baltijā, Eiropā, Āzijā, Dienvidamerikā, Ziemeļamerikā, Ķīna un citviet.

Nepieciešams nogādāt kravu vai konteineri ar jūras transportu? Sazinies!

Starptautiskie jūras kravu pārvadājumu pakalpojumi

SIA “RITLOGISTIKA” organizētie starptautiskie jūras pārvadājumi lielākoties tiek veikti ar jūras konteineriem. Konteineri ir lielas un izturīgas taisnstūrveida kastes, ko izmanto preču un kravu pārvadāšanai. Tie visbiežāk ir izgatavoti no tērauda, ​​taču var būt arī no alumīnija. Jūras konteineri ir izturīgi pret laikapstākļiem un paredzēti, lai kuģī būtu kraujami viens virs otra. Konteineriem ir dažādi, tomēr standartizēti izmēri. SIA “RITLOGISTIKA” praksē vispopulārākie ir 20 pēdu (6,1 metrs) un 40 pēdu (12,2 metri) konteineri.

Jūras kravu pārvadājumu pakalpojumi

Jūras pārvadājumu veidi

Sazinoties ar SIA “RITLOGISTIKA”, jūras pārvadājumi visbiežāk tiek aktualizēti, kad mūsu klientu kravu nosūtīšanas un saņemšanas vietas nesavieno sauszemes ceļi, vai arī šie ceļi ir vienkārši garāki un kravas pārvadājumam ar sauszemes vai dzelzceļa transport- neizdevīgāki. Piemēram, dažkārt kravu piegādes starp ES valstīm, kuras vienotas ar jūras robežu nereti būs ātrākas un izmaksu ziņā lētākas, nekā izmantojot pilnu vai saliktu kravu pārvadājumus kravu vedot pa sauszemes ceļu.

Jūras konteineru pārvadājumi

Pilna konteinera kravas FCL

Pilna konteinera kravas (FCL)

SIA “RITLOGISTIKA” nodrošina pilna konteinera kravu (FCL) pārvadājumus, piepildot jebkura izmēra vienu jūras konteineru ar viena nosūtītāja kravu. FCL ir saīsinājums no angļu valodas “Full Container-Load” un nozīmē “pilna konteinera ielāde”.

Šis transportēšanas veids tiek pielietots, organizējot pārvadājumu apjomīgai kravai, kura aizņem visu konteineru vai arī pielieto drošības nolūkos, pat ja konkrētā krava neaizņem visu konteineru, bet tā nedrīkst tikt vesta kopā ar kādām citām kravām.

Nepilna konteinera kravas LCL

Nepilna konteinera kravas (LCL)

Veicot jūras kravu pārvadājumus, nepilna konteinera kravu (LCL) pārvadājumi tiek veikti, apvienojot vienā konteinerā kopā vairākas citas, savstarpēji nesaistītu nosūtītāju kravas. LCL ir saīsinājums no angļu valodas “Less than Container-Load” un nozīmē “mazāk nekā pilna konteinera ielāde”.

Situācijās, kad klientiem ir nepieciešams pa jūras ceļu transportēt salīdzinoši neliela izmēra kravas, SIA “RITLOGISTIKA” nodrošina LCL pārvadājumu, ko veic kā dažāda izmēra kravu apvienošanu viena pilna konteinera sastāva.

Kuģu kravu pārvadājumi

SIA “RITLOGISTIKA” piedāvā kuģu kravu pārvadājumus ar vairāku veidu konteineru tipiem:

  • standarta (20’ Dry Container, 40’ Dry Container);
  • standarta ar palielinājumu augstumā (20’ High Cube Container, 40’ High Cube Container, 45’ High Cube Container);
  • palešu platuma konteinerus (pallet-wide container);
  • refrižeratora tipa konteinerus (20’ Reefer , 40’ Reefer, 45’ Reefer High Cube);
  • konteineri ar noņemamu jumtu (20’ Open Top, 40’ Open Top);
  • platformas smagu kravu pārvadāšanai (Flat rack);
  • cisternas jeb tankkonteinerus (Tank conteiner);
  • beramkravu konteinerus;
  • kā arī izolētus konteinerus.
Graudi

Jūras beramkravu pārvadājumi

SIA “RITLOGISTIKA” veic visdažādākās izcelsmes beramo kravu jūras pārvadājumus, nodrošinot daudzveidīgu granulēto materiālu transportēšanu jūras konteinera sastāvā, kuri bez iepakojuma tiek pārvadāti lielā daudzumā.

Jūras beramkravu pārvadājumi ar beramkravu konteineriem tiek izpildīti starp vienas vai dažādu valstu ostām, kā arī veicot starpkontinentālos jūras pārvadājumus. Bieži beramkravu konteineru pārvadājumi pa jūru tiek organizēti, piemēram, labības, sāls, alumīnija rūdas, akmeņogļu vai grants pārvadājumiem.

Lielgabarīta jūras kravas

Jūras lielgabarīta kravas

Jūras lielgabarīta kravu pārvadājumiem tiek izmantoti īpaši konteineru veidi- saukti par “plakanajiem plauktiem” (no angļu valodas “Flat rack”). Pēc būtības “flat rack” ir kravai pielāgojams konteiners ar salokāmiem sāniem, kas veido plakanu plauktu, un tas ir paredzēts smagu, lielizmēra kravu pārvadāšanai pa jūru.

Jūras lielgabarīta kravas, kuras visbiežāk tiek transportētas, izmantojot platformas vai plakanos plauktus ir lielgabarīta, ūdens un kravas transportlīdzekļi (piemēram, lauktehnika, jahtas, celtniecības tehnika), kā arī ģeneratori, lielie dzinēji, caurules u.c.

Kuģu gāzveida vai lejamkravu pārvadājumi

Jūras kravu transports

SIA “RITLOGISTIKA” nodrošina kuģu gāzveida vai lejamkravu pārvadājumus ar “tank” konteineru jeb tvertņu konteineru. Kuģniecībā “tank” konteineri tiek plaši izmantoti, jo ar tiem tiek pārvadātas sašķidrinātas ķīmiskās vielas, jēlnafta un vairākas citas bīstamas kravas (ADR), kas tiek transportētas gan gāzveidā (piemēram, dabasgāze), gan šķidrā veidā. Tāpat ar ISO standartiem atbilstošiem tvertņu konteineriem tiek transportētas dažādas eļļas, alkohols, sulas un citas uzturā lietojamas preces.

Tvertņu konteineri galvenokārt tiek izgatavoti no pretkorozijas materiāliem, piemēram, tērauda vai arī citiem materiāliem, kas nodrošina kravas maksimālu aizsardzību.

Samaziniet riskus ar kravu apdrošināšanu

Tāpat kā pie jebkuras kravas transportēšanas, arī veicot jūras kravu pārvadājumus SIA “RITLOGISTIKA” rekomendē ikvienam uzņēmumam savu pārvadājumam pieteikto kravu papildus apdrošināt. Kravu apdrošināšana pasargā uzņēmumu no zaudējumiem, kas var rasties jūras kravu pārvadājuma laikā, tostarp arī kravu pārkraujot un/ vai periodā, kad krava tiek attiecīgu laika periodu uzglabāta.

SIA “RITLOGISTIKA” parūpēsies, lai ikvienai mums uzticētajai kravai tiktu sagatavota atbilstoša apdrošināšana, pasargājot klientu uzņēmumu no materiāliem zaudējumiem, piemēram, dabas katastrofa vai kravas nozagšana, vai arī citiem riskiem, kurus var un nevar priekšlaicīgi paredzēt.

Kravu apdrošināšanas iespējas

Atbilstoši kravas specifiskajām īpašībām SIA “RITLOGISTIKA” piedāvā vairākas kravu apdrošināšanas iespējas, kas savlaicīgi pasargā uzņēmumu no potenciāliem zaudējumiem, kuri var rasties kravas pārvadājuma laikā. Piemēram, apdrošināšana pret avārijām, sprādzieniem, dabas stihijām, kravas zādzību vai kravas bojājumiem, kas saistīti ar sālsūdens vai lietus ūdens radītajiem postījumiem un vēl daudzas citas apdrošināšanas iespējas.

Apdrošināšanas izmaksas

Jūras kravu pārvadājuma apdrošināšanas izmakasas ir atkarīgas no vairākām būtiskām komponentēm, piemēram, no pārvadājuma maršruta, transportējamās kravas izmēriem un kravas veida (vai tā ir bīstama krava (ADR), vai viegli plīstoša krava, vai kravā ir datorpreces vai pārtika u.t.t.). Tāpat apdrošināšanas izmaksas atkarīgas no kravas vērtības, kā arī apdrošināšanas seguma un pašriska.

Muitas brokeru pakalojumi

SIA “RITLOGISTIKA” rūpējas ne tikai par jūras kravu pārvadājumu tiešu un drošu izpildi, bet arī neaizmirst par pārvadājumam nepieciešamās dokumentācijas sagatavošanu un muitas brokeru piesaisti, tādā veidā klientiem ietaupot tik dārgo laiku un neradot papildus izmaksas.

Pateicoties jau iestrādātai sadarbībai ar muitas iestādēm un plašajam SIA “RITLOGISTIKA” partneru lokam, mūsu transporta menedžeri profesionāli palīdz un asistē, piesaistot muitas brokerus, ja klienta kravai nepieciešams sagatavot muitas dokumentāciju, kas saistīta gan ar kravas atmuitošanu, nepieciešamo deklarāciju, muitas maksājumu kārtošanu un citām specifiskajām muitas procedūrām.

Starptautiskie jūras pārvadājumi

Biežāk uzdotie jautājumi par jūras pārvadājumiem

Cik ilgs laiks ir nepieciešams starpkontinentālām kravu piegādēm?

Starpkontinentālo jūras kravu piegādes no Eiropas vidēji tiek veiktas 20-60 dienās, atkarībā no maršruta galamērķa. Tranzīta laiks jūras kravu pārvadājumiem starp Ķīnu un Eiropu parasti aizņem 35-45 dienas; no Ķīnas uz ASV jūras kravu piegāde ilgst ap 30-40 dienām, no Austrālijas uz Lielbritāniju ap 40-50 dienām.

Kā tiek noteiktas jūras kravu pārvadājumu izmaksas?

Jūras kravu pārvadājumu cenas tiek noteiktas, balstoties uz kravas specifiskajām īpašībām, kas define, vai attiecīgais kravas apjoms pārvadājams kā pilns konteiners (FCL) vai nepilns konteiners (LCL). Tāpat tiek ņemts vērā attālums, kas jāveic transportējot aktuālo kravu, muitas deklarāciju, kā arī citu kārtojamo un saskaņojamo formalitāšu izmaksas.

Kādus dokumentus nepieciešams sagatavot jūras kravu pārvadājumiem?

Dokumentu sagatavošana, atbilstoši jūras kravu pārvadājumiem un katras valsts muitas likumdošanai var atšķirties, tomēr pārvadājuma pamatdokumenti vienmēr iekļauj detalizētu pārskatu par kravu jeb kravas iepakojuma sarakstu (angļu valodā: “Packing list”), importa un eksporta deklarācijas; kravas pavadzīmi un nereti arī sertifikātus, kas saistīti ar kravas īpašumtiesībām, kā arī kravas vai produktu sastāvu.

Kādas ir muitas procedūras un kā tās ietekmē pārvadājumu procesu?

Muitas procedūras iekļauj importa un/ vai eksporta deklarāciju noformēšanu, kā arī, ņemot vērā pārvadājuma maršrutu un kravas sastāva specifiku, arī maršrutā iesaistīto valstu nodevu un nodokļu aprēķināšanu. Lai muitas dokumentācijas sagatavošana neietekmētu pārvadājuma procesu, šīs procedūras veic sertificēts muitas brokeris, balstoties uz informāciju, kura atspoguļota kravas rēķinā un iepakojuma sarakstā.

Kā var apdrošināt kravu un kādas ir apdrošināšanas izmaksas?

Lai nodrošinātos pret zaudējumiem, kas varētu rasties jūras kravu pārvadājumu laikā (kravas sabojāšanās, dabas katastrofa u.c.), klientiem iesakām savu kravu apdrošināt. Apdrošināšanas izmaksas katrai kravai un pārvadājumiem ir atšķirīgas. Indikatīvas izmaksas jūras kravas apdrošināšanas polisei ir ap 0,2% no kopējās kravas vērtības.

Uztici savus jūras pārvadājumus profesionāļiem!

SIA “RITLOGISTIKA” nodrošina ekonomiskus un efektīvus risinājumus dažādu nozaru uzņēmumiem, veicot pilnu un saliktu jūras kravu pārvadājumus gan pārtikas preču, gan lielgabarīta kravu, gan arī īpaši bīstamu kravu (ADR) un beramkravu pārvadājumiem pa jūru un/ vai okeānu.

Mūsu pieredzējušie speciālisti klientiem sniedz profesionālas bezmaksas konsultācijas jebkuros ar jūras kravu pārvadājumiem saistītos jautājumos, kā arī palīdz noorganizēt visas nepieciešamās dokumentācijas sagatavošanu, kas attiecas uz specifisku pārvadājuma atļauju iegūšanu vai arī uz muitas formalitātāšu nokārtošanu.

Birojs

Adrese:
Dzērbenes 27 – 311
Rīga, LV-1006

    Papildu informācija